Raliul Argesului si finalul Cupei Dacia 2009

Din 35 de echipaje care au luat startul in ultima etapa a CNR- Dunlop , 7 au folosit material de concurs Dacia - si astfel au punctat in Cupa Dacia, singura Cupa monomarca din raliurile romanesti. Programat in doua reprize, raliul Argesului s-a dorit a fi un spectacol de “la revedere“ pana la primavara si a oferit portii generoase de adrenalina atat pilotilor, cat si spectatorilor prezenti in numar mare la competitia auto.

Probele primelor zile au pus la incercare piloti si masini, traseul fiind destul de alunecos. A treia trecere nu a fost o proba foarte agreata de piloti pentru ca se prezenta a fi una extrem de rapida, iar aici diferenta o faceau masinile si caii putere, si mai putin abilitatile de pilotaj si coordonarea pilot-copilot.

Asa cum era de asteptat, surprizele nu au incetat sa apara. Inca de pe PS 1 opriri pe proba, pene de cauciuc, iesiri in decor nesemnificative, secunde pretioase pierdute ca urmare a unor manevre prea ferme si neadaptate la traseu.

In Cupa Dacia raliul a inceput cu o surpriza. Brasoveanul Viorel Ivan, revenit in raliuri dupa 6 etape de absenta, a mers tare pe o Dacie de generatie mai veche si a castigat cu 7 secunde  in fata lui Ladislau Szekely.

Rezultate pe PS 1

 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:06:21.7
 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:06:28.6
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:06:29.9
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:06:34.6
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:06:38.0
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:06:44.9
 483

 Bogdan USURELU   

 Dacia Logan  N  00:07:06.8

Pe PS 2 Ladislau Szekely a aratat ca vrea sa-si respecte blazonul de “bronz” in Clasamentul general al Cupei Dacia si  a castigat in fata lui Viorel Ivan cu aproape 3 secunde. Pe 3 a sosit Mihai Lacatus, care parea ca nu isi regaseste ritmul obisnuit de concurs.

Rezultate pe PS 2

 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:06:44.3
 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:06:47.3
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:06:48.7
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:06:51.1
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:06:56.0
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:06:57.6
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:07:05.0

Cea mai rapida proba a revenit din nou lui Viorel Ivan, care nu si-a menajat “batranica” si a castigat cu aproape 4 secunde in fata lui Ladislau Szekely. Pe locul trei a venit Marius Ispas, care a avut o secunda mai putin decat Mihai Lacatus, cu o evolutie neconvingatoare.

Rezultate pe PS 3

 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:02:56.1
 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:03:00.7
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:03:01.5
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:03:02.0
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:03:04.9
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:03:05.7
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:03:06.4

Dupa prima bucla si o regrupare de 45 de minute, Marius Ispas si-a trecut in cont prima victorie pe proba speciala in fata lui Viorel Ivan. Ladislau Szekely a avut probleme tehnice si a ajuns tarziu la controlul orar, la aproape 7 minute dupa Mihai Lacatus, care a avut si el probleme la acest raliu.

Rezultate PS 4

 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:06:25.6
 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:06:28.6
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:06:39.6
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:06:40.7
 483  Bogdan USURELU     Dacia Logan  N  00:06:46.1
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:06:51.4
 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:13:02.3

Dupa ce in proba anterioara a luat “lanterna rosie”, Loti Szekely a demonstrat ca nici problemele tehnice nu-l pot impiedica sa-si arate calitatile de pilot. PS 5 a fost castigata de pilotul devean la aproape 2 secunde in fata revelatiei Viorel Ivan.

Rezultate PS 5

 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:06:41.3
 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:06:43.0
 483  Bogdan USURELU   Dacia Logan  N  00:06:44.2
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:06:44.2
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:06:47.5
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:06:51.7
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:06:55.2

Ultima proba PS 6, inainte de parcul de service si superspeciala din Pitesti, a fost din nou castigata de Loti Szekely, diferenta fiind infima in fata lui Viorel Ivan. Surprinzator de modesta evolutia lui Mihai Lacatus.

Rezultate PS 6

 453   Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:03:02.1
 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:03:02.8
 483  Bogdan USURELU   Dacia Logan  N  00:03:04.3
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:03:04.3
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:03:05.4
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:03:08.2
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:03:29.2

Rezultate PS 7 –superspeciala

Pe proba spectacol, proba pentru public a Raliului Arges, cel mai bun a fost Viorel Ivan. Aratand ca aparenta unei masini mai putin performante nu se potriveste cu idea de pilotaj, Ivan a castigat cu aproape 3 secunde in fata lui Mihai Lacatus, acesta fiind intr-o usoara revenire, dar neconcludenta prin prisma valorii aratate anterior. Prima parte a raliului Argesului e incheiata de toate cele 7 echipaje inscrise in Cupa Dacia, la superspeciala masinile produse la Mioveni lasind in urma nu mai putin de 5 (cinci ) masini Mitsubishi EVO 9.

 

 47  Viorel IVAN  Dacia Nova  H  00:01:58.1
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:02:01.6
 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:02:02.3
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:02:05.2
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:02:06.1
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:02:06.7
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:02:10.9

Ziua a doua a Raliului Argesului a inceput cu o proba extrem de alunecoasa,  dificila  si cu multe capcane. Din nefericire pentru unul dintre protagonistii Cupei Dacia - Viorel Ivan - raliul Argesului a avut doar o prima parte reusita, acesta nemaifiind prezent la startul zilei a doua. PS 8 a revenit la mare lupta lui Ladislau Szekely, mai bun cu aproape 6 secunde decat Mihai Lacatus.

 

Rezultate PS 8

 

 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:04:41.1
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:04:47.7
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:04:53.7
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:04:55.5
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:05:00.6
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:05:09.2

A noua proba PS 9 a insemnat revenirea la parametri normali a lui Mihai Lacatus. Pe o proba extrem de rapida si periculoas, Lacatus a mers la limita si a castigat cu 7 secuinde in fata “gentleman driver-ului” Bogdan Usurelu. Szekely a venit pe 3, stiindu-se ca deveanul are un stil mai precaut pe probele de viteza si riscante.

Rezultate PS 9

 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:05:11.1
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:05:18.8
 453  Ladislau SZEKELY  Dacia Logan  N  00:05:18.9
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:05:21.8
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:05:24.9
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:05:24.9
 421  Mircea BUNAZIUA  Honda Civic  H  00:06:41.0

Proba a zecea a fost una hotaratoare pentru masini si piloti. Au fost multe “victime” provocate de traseul extrem de dur si casant, care a facut ravagii in pneurile masinilor de concurs. La varful clasamentului general au fost multe pene cu consecinte mari in clasamentul final. La Cupa Dacia, PS 10 a fost proba de “la revedere” pentru Loti Szekely, care paraseste competitia. Proba a fost castigata de Mihai Lacatus, care se indrepta spre o noua victorie finala de etapa.

Rezultate PS 10

 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:17:16.0
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:18:09.5
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:18:20.1
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:18:28.8
 44  Marius ISPAS  Dacia Logan  N  00:19:07.7

Au plecat 7 de la start, insa la proba 11 mai erau patru. Marius Ispas a parasit si el competitia. Proba a fost castigata din nou de Mihai Lacatus.

Rezultate PS 11

 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:04:48.2
 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:04:48.9
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:04:55.3
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:04:57.2

Rezultate PS 12

Penultima proba speciala mai produce o premiera: Bogdan Usurelu,cel care merge in echipaj cu francezul Marc Esnault, isi trece in cont prima victorie din cariera pe o proba speciala. Mihai Lacatus nu a mai fortat si a mers pentru a-si apara avantajul si pentru a nu abandona.

 483  Bogdan USURELU  Dacia Logan  N  00:05:16.1
 409  Marius TANASE  Dacia Logan  N  00:05:25.8
 70  Adrian GRIGORE  Dacia Logan  N  00:05:28.1
 53  Mihai LACATUS  Dacia Logan  N  00:05:48.9

Rezultate PS 13

Ultima proba, ultimii 21 de km ai sezonului, proba cu numar superstitios. La Raliul Argesului finalul i-a apartinut lui Marius Tanase. In asemenea conditii, toti cei care au terminat pot fi multumiti. Lacatus a castigat etapa, Tanase si Usurelu au simtit pentru prima data gustul victoriei pe o proba speciala, Grigore a  castigat in urma timpilor acumulati etapa finala.

 409  Marius TANASE   Dacia Logan  N  00:17:58.0
 483  Bogdan USURELU   Dacia Logan  N  00:18:01.4
 70  Adrian GRIGORE   Dacia Logan  N  00:18:21.2
 53  Mihai LACATUS   Dacia Logan  N  00:19:10.5

CLASAMENT FINAL CUPA DACIA RALIUL ARGESULUI

 

 1  70  Adrian GRIGORE  Marius PAUNESCU  Dacia Logan  N 01:32:35.5
 2  409  Marius TANASE  Razvan BANCESCU  Dacia Logan  N  01:32:39.9
 3  483  Bogdan USURELU  Marc ESNAULT  Dacia Logan  N  01:32:42.7
 4  53  Mihai LACATUS  Andrei POP  Dacia Logan  N  01:32:45.1
 -  453  Ladislau Szekely  Bianca Szekely  Dacia Logan  N  AB
 -  44  Marius Ispas  Patrick Robert Fus  Dacia Logan  N  AB
 -  47  Viorel Ivan  Dumitru Gheorghe  Dacia Logan  N  AB

CLASAMENT GENERAL CUPA DACIA 2009

 Pos  Nr.Conc  Pilot  BV  TM  IS  CJ SB  BV  AR  AG  Total Retinut
 1  19  COSMA Vlad  10.00  10.00  10.00  10.00  10.00  10.00  N.P  N.P  60.00  60.00
 2  53  LACATUS Mihai  N.P  8.00  8.00  8.00  6.00  8.00  10.00  5.00  53.00  53.00
 3  453  SZEKELY Ladislau  6.00  6.00  6.00  6.00  A.B  6.00  4.00  A.B  34.00  34.00
 4  70  GRIGORE Adrian  4.00  4.00  5.00  A.B  A.B  4.00  5.00  10.00  32.00  32.00
 5  483  USURELU Bogdan  N.P  N.P  N.P  N.P  5.00  5.00  6.00  6.00  22.00  22.00
 6  409  TANASE Marius  N.P  N.P  3.00  N.P  N.P  1.00  N.P  8.00  12.00  12.00
 7  47  IVAN Viorel  8.00  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  A.B  8.00  8.00
 8  93  NASTASE Bogdan  N.P  N.P  N.P  N.P  8.00  N.P  N.P  N.P  8.00  8.00
 9  451  RADUTA Adrian  N.P  N.P  N.P  N.P  A.B  N.P  8.00  N.P  8.00  8.00
 10  491  KRAJCZAR Mark  N.P  N.P  N.P  5.00  EX  2.00  N.P  N.P  7.00  7.00
 11  427  OLESCH Raul  5.00  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  5.00  5.00
 12  87  DINU Dragos            3.00      3.00  3.00
 13  439  CHISS Ovidiu Daniel  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  0  3.00  N.P  3.00  3.00
 14  44  ISPAS Marius  A.B  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  0.00  0.00
 15  71  MIHALACHE Augustin  N.P  N.P  A.B  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  0.00  0.00
 16  84  BORBELY Karoly  N.P  N.P  N.P  N.P  N.P  A.B  N.P  N.P  0.00  0.00
 17  109  GROZA Elisei  N.P  N.P  N.P  N.P  A.B  N.P  N.P  N.P  0.00  0.00
 18  473  DUMITRASCU Dinu  N.P  N.P  N.P  A.B  N.P  0  N.P  N.P  0.00  0.00

Concluziile sezonului

Cupa Dacia a fost castigata in 2009, mult mai clar decat o arata clasamentul, de echipajul clujean Vlad Cosma – Florin Dorca. Vicecampioni in 2008, cei doi tineri campioni absoluti si la junior au confirmat in sezonul incheiat si si-au trecut in cont titlul de campioni absoluti la Cupa Dacia. Mai mult in ultimele doua etape, avand titlul in buzunar, cei doi si-au permis sa treaca pe o masina mai puternica si sa anunte in sezonul viitor o lupta pe viata si pe moarte cu Edwin Keleti la grupa A (campionul Cupei Dacia in 2008, Campion la Grupa A in 2009 ).

Argintul a revenit in acest sezon echipajului Mihai Lacatus - Andrei Pop, care are meritul de a fi incercat sa-i ofere lui Cosma o replica puternica. Cu un buget relativ scazut, Lacatus si Pop merita felicitati pentru parcursul constant si pentru maniera sportiva in care s-au batut pentru fiecare secunda de proba speciala.

Pe locul al treilea, s-a clasat echipajul devean Loti Szekely - Bianca Szekely, cei care au participat la TOATE etapele. Merita mentionat efortul lor financiar propriu, care i-a tinut in competitia auto fara a beneficia de un buget impresionant.

O analiza ampla a intregului campionat cu portrete si analize ale protagonistilor va fi disponibila in curand.