Grupul Renault: 2,6 milioane de vehicule vandute in 2010

VANZARI RECORD PENTRU GRUPUL RENAULT*

  • Grupul Renault bate recordul vanzarilor: 2,6 milioane de vehicule vandute, ceea ce inseamna cu 14% mai mult decat in 2009
  • Cresteri de volume pentru cele trei marci: Renault, Dacia si Samsung Motors.
  • Cresteri de volume si de cota de piata in toate regiunile Grupului.
  • In Europa, Renault castiga o pozitie, ajungand a doua marca pe piata VP (Vehicule de Persoane) + VU (Vehicule Utilitare), cu o crestere puternica (+0,8 puncte procentuale). Marca isi consolideaza prima pozitie pe piata Vehiculelor Utilitare, atingand o cota de piata de 15,9%.

Ne bucuram de rezultatele de vanzari record ale Grupului din 2010, care depasesc recordul din 2005. Crestem in toate regiunile, continuandu-ne ofensiva pe pietele internationale. Toate marcile Grupului contribuie la aceasta dinamica”, a declarat Jérôme Stoll, Director general adjunct Comert si Vehicule utilitare.

Grupul Renault atinge o cota de piata de 3,7% (VP + VU): pe o piata mondiala in crestere cu 11,8%, volumele de vanzari ale Grupului cresc cu 13,7%; ajungand la peste 2 625 000 vehicule. Recordul precedent al Grupului Renault a fost de 2 535 000 vehicule in 2005.

Pe piata Vehiculelor de Persoane (VP), Grupul Renault inregistreaza o cota de piata de 4,4%. Pe o piata mondiala in crestere cu 10,6%, volumele de vanzari ale Grupului cresc cu 12,8% la peste 2 293 000 vehicule.

In Europa, cota de piata a Grupului se mareste cu 1,1 puncte procentuale, volumele de vanzari crescand cu 7,4%, pana la 1 643 000 unitati, pe o piata in scadere cu - 3,6%.

In afara Europei, Grupul isi continua expansiunea pe pietele emergente (aflate in crestere cu +19,4%). Volumele de vanzari ale Grupului cresc cu 26%, adica aproape 983 000 unitati vandute, ceea ce reprezinta 37% din vanzarile totale, fata de 34% in 2009.

Acest dinamism comercial se bazeaza pe o gama de produse completa si adaptata diferitelor piete ale Grupului.

Pentru marca Renault, familia Megane continua sa progreseze pe segmentul C (+ 1,2 puncte procentuale in Europa). Noul Master permite consolidarea pozitiei de lider a marcii in sectorul VU. Modelul Duster reprezinta un mare succes pentru marca Dacia. Noul model SM5 lansat la inceputul lui 2010 sub marca Renault Samsung Motors atinge pe segmentul sau in Coreea de Sud o cota de piata de  21,3% (exceptand masinile importate) si depaseste 67 000 de vehicule vandute.

Volumele de vanzari ale marcii Renault cresc cu 13,6% fata de anul 2009. Cota de piata a marcii la nivel mondial ajunge astfel la 3%.

Pentru marca Dacia, volumele au crescut cu 12% fata de anul 2009, iar cota sa de piata atinge 0,5% la nivel mondial. In Franta, marca inregistreaza mai mult de 4% cota de piata, in crestere cu 1,6 puncte procentuale.

Marca Renault Samsung Motors este prezenta in doua tari (Coreea de Sud si Chile) si propune, in principal pentru piata coreeana, vehicule moderne la nivel (de echipare) premium.

Cu un volum de vanzari in crestere cu 16,5%, marca obtine o cota de piata de 11,9% pentru VP in Coreea de Sud – a 4-a piata a Grupului.

* Rezultatele sunt conforme cifrelor provizorii din 3 ianuarie 2011