Dacia, un succes confirmat

Dacia, parte a Grupului Renault, a devenit un veritabil succes la nivel mondial in decursul a 7 ani. Oferind ceea ce este esential in materie de automobile si afisand cel mai bun pret, fara a face concesii la nivel de fiabilitate, Dacia si-a creat o pozitie solida pe piata auto.

O performanta comerciala care evolueaza constant

In cursul anului 2010 (pe piata vehiculelor de persoane si a vehiculelor comerciale) :

  1. La nivel global, Dacia atinge un volum de vanzari de 348 279 unitati, in crestere cu 11,8% in comparatie cu anul 2009
  2. In Europa, Dacia inregistreaza o cota de piata de 1,6%, cu 246 920 vehicule inmatriculate, echivaland cu o crestere cu 15,2% fata de anul 2009
  3. In Franta, Dacia devine a sasea marca auto, cu o cota de piata de 4,1% si 110 075 vehicule inmatriculate, in crestere cu 65,6% fata de anul 2009 ; Dacia devine a patra marca in ceea ce priveste vanzarile catre persoane fizice.

Succesul marcii Dacia a fost confirmat datorita unei game variate de produse, printre care :

- Dacia Sandero, care a inregistrat vanzari de 155 000 de unitati in 2010 (25% dintre ele fiind versiuni Stepway)
- Dacia Duster, care dupa un an de comercializare a inregistrat peste 100 000 de comenzi

Pana in anul 2013, modelele Sandero, Logan si Logan MCV vor fi reinnoite. Extinderea gamei va continua din 2012 cu comercializarea unui nou vehicul familial si a unui vehicul utilitar de mici dimensiuni.

Un demaraj in plin avant pentru Dacia Duster

Duster, vehiculul de teren Dacia, se bucura de succes in toate tarile de comercializare, cu 67 000 de unitati inmatriculate in 2010
Dacia Duster a primit numeroase premii: « AutoBest 2011 », « Trofeul Argus » in Franta, « Masina Anului 2011 » in Romania, titlul de « Campion al valorii reziduale » in Germania. 
Succesul Dacia Duster se confirma de asemenea si in sportul automobilistic : in sezonul 2010-2011 al Trofeului Andros, Alain Prost a castigat titlul de vice-campion la volanul vehiculului de competitii Dacia Duster „Glace”. 
Cariera sportiva a modelului Dacia Duster se va prelungi in desertul marocan incepand cu 22 martie, cand vehiculul 4x4 Dacia se va lansa pentru al doilea an consecutiv in Raliul Gazelelor (editia 2011). Dacia Duster a fost castigatorul acestei curse 100% feminine in anul 2010.

DACIA, O PERFORMANTA COMERCIALA IN CRESTERE

In Magreb : volumul vanzarilor de vehicule pentru persoane si a celor comerciale sub marca Dacia progreseaza cu 5,2 %, atingand 37 289 unitati (in cumul) pe o piata in scadere cu 2,6%. Cota de piata in Algeria creste cu un punct, la 8,2%. In Maroc, cota de piata creste de asemenea cu un punct, pana la 17,5%, iar Dacia ajunge astfel pe primul loc in materie de vanzari in aceasta tara. 

In Europa : volumul vanzarilor de vehicule pentru persoane si a celor comerciale Dacia progreseaza cu 15,2%, atingand 246 920 unitati vandute (cota de piata atinge 1,6%). La sfarsitul anului 2010, pietele principale pentru Dacia in Europa sunt Franta (110 075 unitati), urmata de Germania (40 327 unitati), Italia (21 941 unitati), Spania (21 753 unitati) si Belgia, tara in care marca Dacia inregistreaza o crestere a cotei de piata de 0,9 puncte, cu 11 403 unitati vandute. 
In Romania, Dacia este in continuare lider de piata si progreseaza cu 3 puncte, inregistrand o cota de piata de 31,7 %. 

DACIA DUSTER: UN DEMARAJ IN PLIN AVANT

Lansat in aprilie 2010, vehiculul de teren Dacia Duster, cel de-al saselea in gama Dacia, se bucura de succes in toate tarile de comercializare. 
Disponibil in versiune 4x4 si 4x2, Dacia Duster propune un raport pret/spatiu interior de neegalat, oferind veritabile capacitati de trecere si afisand emisii de CO2 scazute in varianta diesel. 

O achizitie care imbina utilul cu placutul, Dacia Duster si-a gasit o clientela numeroasa la scurt timp dupa comercializare :
- 100 000 de comenzi inregistrate inca de la finalul anului 2010 
- La nivel global, au fost inmatriculate peste 67 000 modele Dacia Duster 
- In Europa s-au vandut peste 56 249 Dacia Duster
- In Franta, Dacia Duster s-a vandut in 19 689 de exemplare
Termenele de livrare au fost reduse la mai putin de trei luni in Europa. 

Un succes recunoscut

Succesul Dacia Duster se reflecta in numeroasele premii care i-au fost acordate:
- premiul « AutoBest 2011 », pentru cea mai buna oferta lansata pe piata in cursul anului 2010 
- « Trofeul Argus » (la categoria vehiculelor de familie) in Franta, care a recompensat Dacia Duster pe baza unor criterii precum pretul de achizitie pentru un vehicul nou, valoarea reziduala, consumul si costurile de utilizare
- titlul de « Campion al valorii reziduale 2011 » (pentru categoria SUV) in Germania
- « Masina Anului » in Romania, titlu acordat acelui vehicul care are cel mai mare impact pe piata auto romaneasca, pe toate segmentele.

O prezenta notabila in sporturile auto

Dacia Duster imbina succesul comercial cu performantele sportive. El isi pune la incercare atat robustetea, cat si fiabilitatea, pe pistele inzapezite de la Trofeul Andros si pe dunele desertului marocan. 

Trofeul Andros
La finalul sezonului 2010-2011, Alain Prost este vice-campion la volanul Dacia Duster « Glace »*. Inca o data Dacia demonstreaza ca robustetea si fiabilitatea vehiculelor sale sunt inscrise in genele marcii. 
*Dacia Duster « Glace » este un model Dacia Duster special dezvoltat pentru competitiile din cadrul Trofeului Andros de Renault Sport Technologies.

Raliul Gazelelor
Dacia Duster se va lansa pe dunele desertului marocan pentru a concura in Raliul Gazelelor, editia 2011. Zece echipaje alcatuite exclusiv din femei vor conduce un Dacia Duster 4x4. 
Raliul Gazelelor este o cursa originala, ce rastoarna codurile prestabilite. Este singura competitie automobilistica destinata 100% femeilor. Abordarea ei inedita consta in cerinta de a parcurge un numar cat mai mic posibil de kilometri. Pentru a parcurge atat drumurile accidentate, cat si dunele de nisip, este nevoie de multa ingeniozitate si spirit de orientare. 
La editia din 2010 a Raliului Gazelelor, Dacia Duster s-a clasat pe primul loc la categoria crossover.

Duster: un vehicul cu vocatie internationala
Modelul Duster are ambitia de a deveni un vehicul de succes la nivel global. Lansarea sa in diferite regiuni de pe glob se va face sub marca Dacia sau Renault, precum in cazul modelelor Logan si Sandero. 
- Sub marca Dacia, Duster se comercializeaza in Europa, Turcia si Magreb
- Sub marca Renault, Duster se comercializeaza in Ucraina, Orientul Mijlociu si Africa
Din toamna, Renault Duster va fi disponibil pe pietele din Brazilia, Argentina, Mexic si Chile. Modelul se va industrializa si fabrica in Rusia (la uzina din Avtoframos, Moscova) si in Columbia (la uzina Sofasa, Envigado). Modelul Renault Duster care se comercializeaza in tarile Golfului este produs la uzina Dacia de la Mioveni, in Romania.