Nicolas Maure: „Femeile de la Renault România au un rol foarte important în producerea mașinilor noastre”

Renault România a organizat joi, 29 mai 2014, a doua ediţie a Galei Femeilor de Succes. În cadrul ceremoniei au fost premiate 17 femei care au contribuit la rezultatele principalelor activităţi ale Renault România.

Pentru ca o maşină să ia naştere și să ajungă la client, este nevoie de design, inginerie, fabricaţie, logistică şi comercializare, dar şi de o gamă variată de funcții suport: calitate, achiziţii, financiar, sisteme informatice, servicii administrative, relaţii juridice, resurse umane, afaceri publice, comunicare. Din cei 17.000 de angajați ai Renault România, 32% sunt femei, care au un rol foarte important în producerea mașinilor noastre. Acest lucru este cu atât mai important cu cât 85% dintre deciziile de cumpărare,  pentru orice tip de produs (deci, implicit, și pentru mașini),  sunt influenţate de femei.
În lumea Renault, meseriile nu au gen. Astăzi, la Gala Femeilor de Succes Renault România, recompensăm talentul femeilor. Felicit cele peste 5.000 de femei care contribuie la succesul activităţilor Renault în România pentru munca depusă
”, a declarat Nicolas Maure, director general Renault România, prezent la eveniment.

Diversitatea generează performanţă organizaţiei

În lumea Renault, diversitatea, atât a meseriilor, cât şi a profilurilor umane, face parte din cultura organizaţiei, „pentru că succesul unei întreprinderi globale depinde de capacitatea sa de a înţelege societatea care o înconjoară, în toată diversitatea ei”, după cum a declarat Carlos Ghosn, preşedinte director general al Grupului Renault.

În anul 2010, a fost lansat planul Women @ Renault care regrupează iniţiativele Grupului în materie de diversitate femei/bărbați, la nivel mondial. Este vorba de o reţea socială internă, prezentă în 11 ţări, care are ca misiune promovarea diversității de gen ca pârghie de performanță a companiei. Ea vizează în primul rând o evoluție a proceselor de resurse umane (recrutare și gestiune a carierelor) pentru a oferi egalitate de șanse și accesul femeilor în posturi de conducere.

La Renault România, femeile reprezintă 32% din numărul total de salariați (17.000), iar 30% dintre poziţiile cheie ale companiei sunt ocupate tot de femei. În domeniul ingineriei şi în cel al fabricaţiei, femeile au o pondere de 28%.

Rețeaua Women @ Renault România a fost lansată tot în 2010, iar în prezent numără aproximativ 400 de membre (femei cu sau fără funcţii de conducere, dar şi operatoare), cu trei naţionalităţi (română, franceză şi turcă). În ultimii ani, prin intermediul reţelei, au fost organizate conferinţe, seminarii, vizite şi întâlniri cu managementul companiei, dar şi acţiuni umanitare.

Renault România:
România, cu cei 17.000 de angajaţi, este a doua ţară a Grupului Renault (din punct de vedere efective) care posedă toate competenţele unui constructor auto. A face parte din Renault România astăzi, înseamnă a beneficia de întreaga paletă de meserii existente în industria automobilului şi de cinci locaţii în care se desfăşoară activitatea: Piteşti, Mioveni, Oarja, Bucureşti şi Titu.
Principalele activităţi ale companiei sunt desfăşurate la: Uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica şi Şasiuri, Direcţia Logistică, inclusiv centrul ILN), Matriţe Dacia (Piteşti), centrul de design Renault Design Central Europe, Renault Technologie Roumanie (care include Centrul Tehnic Titu) şi direcţia comercială Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja).