Renault Technologie Roumanie pune prima piatra la temelia Centrului Tehnic Titu

Christian Estève, Lider Renault pentru Regiunea Euromed si Jean-Louis Ricaud, Director General Adjunct Inginerie si Calitate al Renault au pus prima piatra la temelia Centrului Tehnic Titu joi, 18 septembrie, in prezenta presedintelui Traian Basescu si a primului-ministru Calin Popescu-Tariceanu.

Instalat pe o fosta baza militara aeriana de 330 ha, la jumatatea distantei intre Pitesti si Bucuresti, Centrul Tehnic Titu va avea ca misiune realizarea unei parti din testele de vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale Grupului Renault. Parte integranta a Renault Technologie Roumanie si a dispozitivului de inginerie al Grupului Renault din Romania, Titu vine in completarea centrelor de la Aubevoye si Lardy (Franta), in care Renault continua sa investeasca pentru a le mentine la cel mai inalt nivel.

Centrul Titu va cuprinde bancuri de incercari destinate vehiculelor intregi si componentelor. Ele vor permite recrearea unor conditii de functionare extreme: rezistenta la frig, simulator de expunere la soare, cabina de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevazute noua tipuri de piste, cu o lungime totala de 30 de km. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa vor reproduce conditiile de rulare a masinilor. Dispozitivul va fi completat de un laborator de analiza a materialelor. Demararea activitatii Centrului Tehnic este prevazuta pentru sfarsitul anului 2009.

Renault Technologie Roumanie (RTR) este Centrul de Inginerie Regionala al Renault, avand ca misiune principala dezvoltarea de proiecte vehicul si de mecanica fabricate in uzinele din regiunea Euromed si destinate in primul rand pietelor din aceasta regiune.

Creat in iunie 2006, Renault Technologie Roumanie, cu cei 1700 de ingineri si tehnicieni la sfarsitul anului 2007, este cel mai mare centru de inginerie al Grupului Renault din afara Frantei. La Mioveni, RTR asigura suportul tehnic pentru uzina si pentru furnizorii acesteia. La Bucuresti, birourile de proiectare dezvolta si adapteaza proiecte vehicul pe platforma Logan pentru a raspunde in mod special clientilor din regiunea Euromed. Aflat in centrul sistemului industrial Logan, RTR a devenit centrul de referinta pentru toate vehiculele de pe platforma Logan si asigura suport tehnic pentru toate siturile industriale unde acestea sunt asamblate. Jumatate din ingineria pentru Logan Pick-up este realizata in Romania. Pentru Sandero, uzinele Dacia au avut suportul RTR pentru realizarea unei mari parti din productia prototipurilor. De asemenea, RTR a realizat o parte din testele pentru Sandero: teste de etanseitate, de expunere la soare si crash-teste pentru versiunile destinate Americii de Sud si Europei.