In 2009, Dacia a depasit pragul de 300 000 de vehicule vandute in intreaga lume

  • 311 282 vehicule Dacia vandute in 2009, cu 20,5 % mai mult fata de 2008
  • Romania: Dacia atinge o cota de piata de 28,9%, cu 1,5 puncte superioara celei din 2008
  • Explozie a vanzarilor in Europa Occidentala, cu peste 200 000 de vehicule Dacia comercializate in 2009
  • Al cincilea an consecutiv in care ritmul de crestere al vanzarilor a depasit 10%

In 2009, Dacia a vandut 311 282 automobile, cu 20,5% mai mult fata de nivelul de 258 372 unitati inregistrat in 2008. Dacia incheie astfel al cincilea an consecutiv in care ritmul de crestere al vanzarilor a fost exprimat in doua cifre, fapt care i-a permis sa treaca, de la mai putin de 100 000 de masini comercializate in 2004, la peste 300 000 de unitati, in 2009.

Dacia in Romania

Pe o piata auto in scadere cu 53,2%, Dacia a vandut 41 862 de vehicule, obtinand o cota de piata de 28,9%, cu 1,5 puncte superioara celei atinse anul precedent.

Pe modele, cel mai vandut automobil al gamei Dacia in Romania a fost Logan berlina, cu 25 722 unitati livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6 765 unitati si Logan MCV, cu 6 249 unitati. Pe piata vehiculelor utilitare, Dacia a livrat 1 588 unitati Logan VAN si 1 538 Logan Pick Up.

In politica sa comerciala, Dacia a urmarit in permanenta pozitionarea modelelor sale la cel mai bun pret si s-a sprijinit pe atuul unei calitati si a unei fiabilitati a produselor confirmate de cele mai recente anchete de satisfactie a clientilor.

In 2009, Dacia a sustinut programul de reinnoire a parcului auto national propunand clientilor o oferta intitulata „Dacia Avantaj”. Prin aceasta campanie au fost comercializate peste 18 000 de automobile Dacia.

Evolutia ofertei comerciale Dacia a continuat in 2009. O noua motorizare pe benzina, 1.2 16V, de 75 CP, cu consum redus si cu un nivel scazut al emisiilor de CO˛ si-a facut aparitia in gama Dacia. In dorinta de a cuceri un public nou, Dacia si-a completat familia de modele cu Sandero Stepway si cu seria limitata Kiss FM, disponibila pe modelele Sandero si Logan berlina.

O puternica dinamica a exporturilor

Vanzarile Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de 2008. Dacia si-a consolidat succesul pe piata Europei Occidentale, unde in 2009 au fost inmatriculate 200 962 vehicule.

Trei tari occidentale figureaza in topul exporturilor Dacia. Germania a devenit, in 2009, prima destinatie de export a marcii, cu 84 708 unitati vandute (+231,3% fata de 2008). Pe locul al doilea se afla Franta, cu 65 956 unitati (+51,4%), urmata in clasament de Italia, cu 21 739 vehicule (+151,9%). In 2009, Dacia a detinut o cota de 2,13% din piata germana, de 2,5% din cea franceza si de 0,93% din piata italiana.

Printre destinatiile importante de export se numara si Algeria (17 327 unitati), Turcia (9 727 unitati) si Spania (9 030 unitati).

In Maroc, unde Logan este produs in uzina SOMACA, din Casablanca, au fost vandute anul trecut 18 112  unitati.

* * *

ANEXE

 Vanzari Dacia pe modele in Romania in 2009
 Model  Unitati
 Sandero (inclusiv versiunea Stepway)  6 765
 Logan berlina  25 722
 Logan MCV  6 249
 Logan VAN  1 588
 Logan Pick Up  1 538
 Total  41 862
 Evolutia vanzarilor Dacia pe ani
   2004  2005  2006  2007  2008  2009
 Romania  80 013  113 276  107 777  102 062  84 708  41 862
 International  16 306  51 130*  88 931*  128 411*  173 664*  269 420
 Total  96 319  164 406  196 708  230 473  258 372  311 282

 * Inclusiv vehiculele Dacia Logan produse in Maroc

 Top 10 destinatii export in 2009

   Tara  Unitati
 1  Germania  84 937
 2  Franta  65 956
 3  Italia  21 739
 4  Algeria  17 327
 5  Turcia  9 727
 6  Spania  9 030
 7  Austria  4 754
 8  Belgia  4 750
 9  Olanda  4 080
 10  Serbia  3 000
 *  Maroc (centru de productie Logan)  18 112