DOSAR DE PRESĂ: NOUA DACIA DUSTER - LEGENDA OFF-ROAD CONTINUĂ

Dacia reînnoieşte modelul Duster, cel mai recent vehicul al mărcii, care propune:

  • Evoluţii la nivelul designului exterior şi un design interior complet nou,
  • Echipamente noi şi prestaţii superioare,
  • Motorizări noi, pentru un plus de polivalență și de performanță.

Toate acestea sunt disponibile la un preț mai mic decât cel al versiunii anterioare, începând de la 10 900 €, TVA inclus.

Lansat în 2010, Dacia Duster a reuşit să convingă până acum peste 450 000 de clienți de calităţile sale. Hotărâtă să continue pe aceeaşi cale, Dacia propune acum Noul Duster, care completează o gamă în care și-au făcut apariția, în ultimul an şi jumătate, nu mai puţin de şapte alte modele.

Evoluţie la exterior, revoluție la interior
Noua Dacia Duster adoptă o parte frontală complet redesenată și își afirmă stilul robust. Calandrul, cu un design inedit, include o nouă grilă a radiatorului și blocuri optice redesenate, care integrează lumini de zi.
Interiorul a fost și el înnoit, beneficiind de o nouă planșă de bord şi de scaune reproiectate.

Echipamente şi prestaţii superioare, la un preț fără concurență
Noua Dacia Duster propune mai multe echipamente: sistem de control al traiectoriei (ESP) și 4 airbag-uri în serie, sistem MEDIA NAV, limitator-regulator de viteză, asistenţă la parcarea cu spatele.
Toate acestea sunt disponibile pentru un preț de pornire mai mic decât cel al modelului anterior, și anume 10 900 €.

O ofertă de motoare extinsă pentru a oferi un plus de polivalență și de performanță
Noua Dacia Duster beneficiază în premieră de o motorizare TCe, în varianta de 125 CP. Acest nou motor se caracterizează printr-un consum redus, de numai 6,3l / 100 km.
Pentru cei care preferă motoarele diesel este disponibil propulsorul 1.5 dCi, în două variante de putere, de 90 şi 110 CP, care oferă reprize şi acceleraţii energice.
Toate acestea sunt disponibile în condiţiile unor performanţe acustice net superioare, nivelul total de zgomot fiind redus la jumătate.

Un SUV compact şi robust

  • Noua Dacia Duster păstrează toate calităţile care au asigurat succesul versiunii anterioare: polivalenţă, calităţile de rulare pe drumuri neamenajate în cazul versiunii 4x2 şi capacitatea de a aborda trasee dificile în cazul versiunii 4x4.

Şi ADN-ul Dacia: Generozitate, fiabilitate şi simplitate
Noua Dacia Duster beneficiază de o gananţie de 3 ani/100 000 km asemenea tuturor vehiculelor din gama Dacia.

NOUA DACIA DUSTER: MAI MULTĂ PERSONALITATE

Evoluţie la exterior, revoluţie la interior

Un look 4x4 indiscutabil
În partea frontală se remarcă noul calandru cu bandouri orizontale, cromate și o nouă grilă a radiatorului, încadrată de blocuri optice redesenate, care integrează de acum și lumini de zi.
Aceste evoluții subliniază trăsăturile de robustețe ale vehiculului.

Noile bare de pavilion longitudinale, care poartă inscripția Duster, accentuează caracterul de SUV al mașinii. Jantele de aluminiu, cu aspect „dark metal”, de 16”, alături de pneurile „Mud and Snow”, dau un plus de dinamism Noului Duster.

În partea din spate, noile blocuri optice reiau linia stilistică a părții frontale, în special prin prezența elementelor cromate. Ornamentul de eșapament cromat, precum și noua inscripție „4WD”, completează evoluțiile de design exterior și reafirmă personalitatea puternică a noului Duster.
O nouă culoare, Gris Comète, este de acum disponibilă pentru Noua Dacia Duster.

Un interior profund înnoit
Noua Dacia Duster vine cu un alt interior, modern si confortabil, care reflectă apartenența clară la universul modelelor 4x4.
Planșa de bord, complet redesenată, dispune de o consolă centrală încadrată de două baghete verticale ce accentuează impresia de robustețe.

Nuanțele disponibile la interior, mai sobre, întăresc caracterul masculin al noii Dacia Duster și apartenența sa la universul 4x4.
Scaunele cu un design nou oferă un plus de confort pasagerilor, în timp ce spătarul banchetei spate a fost ranforsat.
Noua Dacia Duster propune patru tapițerii noi, printre care una de piele.

Evoluțiile de design, atât la interior cât și la exterior consolidează impresia de robusteţe pe care o degajă Noua Dacia Duster.

Am capitalizat toate acele elemente care i-au sedus încă de la început pe clienții noștri, păstrând totodată proporțiile inițiale ale autovehiculului. Elementele de identitate ale modelului, precum calandrul, au fost modernizate. Am reafirmat detaliile de veritabil 4x4 ale vehiculului, fără a renunța la elementele de utilitate deja cunoscute. Noul Duster își reafirmă caracterul puternic, dar păstrează genele inițiale.”
David Durand, Director de Design al gamei Dacia.

Echipamente noi şi prestaţii superioare, la un preţ imbatabil

Noua Dacia Duster propune două sisteme multimedia.

  • MEDIA NAV, sistemul multimedia complet (în funcție de versiune). Ușor de utilizat și intuitiv, acesta dispune de un touch screen color de 7 inch (18 cm). Pagina de „Meniu” permite un acces ușor la diferitele funcţii: radio, media, telefon, card, sistem de navigație și setări. Dacia MEDIA NAV dispune și de conectivitate prin tehnologia Bluetooth® şi de sistem de navigaţie, iar afişajul poate fi 2D şi 3D (Birdview). Aparatele personale pentru ascultarea fişierelor muzicale se conectează uşor la priza USB sau jack, ambele uşor accesibile pe faţada aparatului.
  • Dacia Plug&Radio, sistemul multimedia esenţial, simplu și eficace, cuprinde un radio, CD cu MP3, tehnologie Bluetooth® şi prize USB şi jack amplasate pe faţada aparatului.

Noi echipamente utile
Noua Dacia Duster oferă mai multe echipamente noi, utile pentru a răspunde așteptărilor clienților.

  • Limitatorul şi regulatorul de viteză (disponibile opţional): cele două funcţii pot fi comandate de pe fațada centrală (activarea sistemului) și de pe volan (reglarea vitezei).
  • Asistenţă la parcarea cu spatele (disponibil opţional): datorită senzorilor situaţi în bara spate, şoferul este alertat de un semnal sonor în momentul în care maşina se apropie de un obstacol.
  • Butoanele de acţionare a geamurilor electrice sunt poziţionate pe panourile portierelor şi dispun de comandă cu impuls pe partea șoferului.

Noua Dacia Duster oferă un spațiu interior sporit și un volum de încărcare al portbagajului ce poate atinge 475 litri (în funcție de versiune), precum și posibilitatea de a transporta obiecte de până la 2m70 lungime (cu bancheta spate rabatată). Spaţiile de depozitare disponibile la interior au un volum de până la 3,3 litri.

În plus, noua tabletă de portbagaj permite un acces ușor la conținutul portbagajului și o depozitare mai organizată.

Noi echipamente de siguranță activă…
Noul model dispune în serie de sistem de control dinamic al traiectoriei (ASR-ESP). Acesta asigură stabilitatea vehiculului în condiţiile cele mai dificile, cum ar fi evitarea unui obstacol, pierderea aderenţei în viraj sau condusul pe şosele alunecoase.
Sistemul de asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) completează dispozitivul de anti-blocare a roţilor (ABS).

… și de siguranță pasivă
Pentru a garanta un nivel bun de protecție a ocupanților, Noua Dacia Duster este echipată (încă de la primul nivel de echipare) cu airbag-uri frontale șofer și pasager, precum și cu airbag-uri laterale cap-torace.
Șoferul și pasagerul din față sunt avertizați printr-un semnal optic și sonor în cazul în care nu și-au cuplat centura de siguranță.
Locurile din spate dispun de puncte de fixare Isofix care facilitează ataşarea în deplină siguranţă a scaunelor de copii.

ACCESORII PENTRU UN PLUS DE PERSONALITATE
Noua Dacia Duster oferă multiple posibilități de personalizare, datorită unei game largi de accesorii.

Un stil 4x4 mai pregnant
Pentru a accentua şi mai mult aspectul robust și personalitatea Noii Dacia Duster, clienții au la dispoziție două pachete speciale.

  • Primul dintre acestea, numit pack „Adventure”, include protecţii laterale şi pentru pasajele roţilor,
  • Cel de-al doilea, intitulat pack „Off-road”, include un set de praguri laterale şi un bull bar.

Accesorii pentru un plus de utilitate…
La interior sunt disponibile noi elemente de protecţie, utile în cele mai diverse situaţii: o gamă de covoraşe (inclusiv pentru portbagaj), un separator pentru spaţiul de bagaje şi huse pentru scaune.
În plus, cei care doresc pot comanda noile bare de pavilion transversale, care pot susţine o greutate de până la 100 kg, precum şi o protecție de portbagaj.

… și de confort
Noua Dacia Duster dispune de acum de senzori de parcare faţa alături de o gamă deja bogată de accesorii de siguranţă: kit anti-incendiu, sistem antifurt, lanțuri de zăpadă, scaun pentru copii….

Un nou motor pentru un plus de polivalență și performanță

Noul motor pe benzină 1.2 TCe 125 CP
Noua Dacia Duster este echipată, în premieră, cu motorizarea TCe de 125 CP. Acest bloc cu 4 cilindri pe benzină turbo cu injecție directă este rezultatul strategiei de downsizing a Grupului Renault. Acest motor, cu o cilindree de numai 1,2 l oferă performanţele şi plăcerea de a conduce specifice unui motor atmosferic de 1,8 l, în condiţiile unui consum redus.

Noul bloc este nu doar performant, ci și economic. Consumul este de numai 6,2 l /100km, iar lanțul de distribuție are garanție pe viață, întreținerea fiind deci gratuită.
Noul motor TCe 125 CP este asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi este disponibil, pentru început, pe versiunea 4x2. Nivelul emisiilor de CO2 se situează la 145 g/ km

Blocul din aluminiu de 1 198 cm3 asigură o putere de 125 CP şi un cuplu maxim de 205 Nm. Acesta este disponibil în proporție de 90 % încă de la 1 500 tur./min și integral între 2 000 şi
3 000 tur./min. Motorul dispune astfel de o mare suplețe în utilizare, oferind accelerații și reprize energice.
Datorită caracterului suplu și capacității de reacție, acest motor este indicat pentru traseele montane care solicită atât un nivel ridicat de putere cât și o reacție energică la urcarea pantelor.
Deosebit de dinamic, acest motor permite o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în numai 9,6 secunde.

Motorul pe benzină 1.6 16v 105 CP
Motorul 1.6 16v 105 CP este în continuare disponibil atât pentru versiunile 4x2 cât și 4x4 (în funcţie de ţară). El rămâne cel mai accesibil motor pe benzină din gamă.
În ciclu mixt, consumul motorului 1.6 16v 105 CP este de 7,1 l / 100 km pentru versiunea 4x2 şi de 8 l / 100km pentru versiunea 4x4. Nivelul emisiilor de CO2 se situează la 165 g / km în cazul versiunii 4x2 şi la 185 g / km în cazul versiunii 4x4. Acest motor este asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte în cazul versiunii 4x4.

Motorul 1.6 16v 105 CP GPL
Dacia continuă să promoveze carburantul GPL ca o alternativă economică pentru versiunile diesel. În unele ţări, motorul 1.6 16v 105 CP este disponibil în versiunea cu alimentare mixtă benzină-GPL, ceea ce asigură un cost de utilizare scăzut şi emisii de CO2 mai mici.
În ciclu mixt, motorul 1.6 16v 105 CP GPL consumă 7,2 l/ 100 km în regim de alimentare pe benzină şi 9 l /100 km în alimentare pe GPL. Nivelul emisiilor de CO2 este de 165 g / km şi, respectiv, de 145 g / km.
Asemenea tuturor vehiculelor Dacia pe GPL, şoferul poate opta între cele două tipuri de alimentare cu ajutorul unei comenzi foarte simple. Având un preţ redus, de sub 1€ / litru, carburantul GPL este foarte economic.
Acest motor este asociat cu o cutie de viteze manuală, cu 5 trepte, disponibilă în versiunea 4x2.

Un diesel și mai performant
Oferta diesel este concentrată pe motorul 1.5 dCi, disponibil în două variante de putere, de 90 CP sau 110 CP.
Recunoscut deja pentru fiabilitatea şi performanţele sale, blocul 1.5 dCi, adevărat best seller al Grupului Renault, a fost modernizat.
Reprizele şi acceleraţiile energice, posibile în bună măsură şi asocierii cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte, oferă o reală plăcere de a conduce.
Motorul 1.5 dCi 90 CP este disponibil în versiunea 4x2, asigurând un consum de 4,7l / 100 km în ciclu mixt, şi emisii de CO2 de 123 g / km.
În ceea ce priveşte versiunea 1.5 dCi 110 CP, aceasta emite, în ciclu mixt, 127 g de CO2 / km în versiunea 4x2 şi 135 g / km în versiunea 4x4. Consumul în ciclu mixt este de 4,8 l / 100 km în cazul versiunii 4x2 şi de 5,1 l / 100 km pentru versiunea 4x4.

Noul motor TCe 125 CP şi motoarele Diesel dCi 90 CP şi dCi 110 CP sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Cutia de viteze cu 6 trepte contribuie la performanțele off-road ale Noului Duster. Prima treaptă, scurtă, permite :

  • O trecere uşoară la viteze mici pe teren accidentat,
  • accelerații eficiente în rampă,
  • coborârea în siguranță pe pante abrupte.

Reducerea consumului cu ajutorul funcției Eco Mode și a indicatorului de schimbare a vitezelor (Gear Shift Indicator / GSI)
Funcția Eco Mode (disponibilă în funcție de motorizare) îi permite șoferului în orice moment să-şi optimizeze consumul de carburant.
Odată activată, această funcţie adaptează unii parametri de conducere modificând funcţionarea motorului şi confortul termic, în proporţii acceptabile pentru şofer şi pasageri.
Această funcţie duce la o economie de carburant precum şi la o diminuare a emisiilor de CO2, care pot ajunge până la 10 % în funcție de stilul de conducere şi de condiţiile de rulare.

Indicatorul de schimbare a vitezelor (Gear Shift Indicator / GSI) informează, printr-un semnal vizual, la ce nivel de turaţii schimbarea vitezelor este optimă pentru a se reduce consumul de combustibil.

Un confort acustic superior
Noua Dacia Duster oferă performanţe acustice superioare, nivelul general de zgomot fiind redus la jumătate.

Îmbunătățirile au vizat 3 surse de zgomot:

  • zgomotul de rulare;
  • zgomotul motor;
  • şi zgomotele aerodinamice.

Motorizările echipate cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte beneficiază de asemenea de o acustică îmbunătăţită la viteze mari. La 130 km/h, nivelul de zgomot este similar celui constatat la 90 km / h pe versiunea precedentă.

Un SUV compact şi robust

Dimensiuni adaptate pentru o utilizare în cele mai diverse condiţii
Noua Dacia Duster păstrează aceleaşi dimensiuni cu ale versiunii anterioare: 4,31 m lungime şi 2 m lăţime . Vehiculul se dovedeşte astfel compact şi uşor de condus. Poziţia de şofat, înaltă, oferă o bună vizibilitate şi permite observarea din timp a obstacolelor, ceea ce asigură un plus de siguranţă.

Un adevărat vehicul de teren
Noua Dacia Duster este ideală pentru utilizarea în teren accidentat datorită:

  • unui șasiu ranforsat,
  • unei gărzi la sol ridicate (210 mm) care permite trecerea în teren accidentat
  • și unghiurilor de trecere importante: un unghi de atac de 29,3°, un unghi ventral de 23° și un unghi de degajare de 34,9°.

Dimensiunile sale compacte şi greutatea redusă îi asigură o mare manevrabilitate şi contribuie la bunele sale performanţe în off-road.

4x4 LA COMANDĂ

Comanda 4x4 situată la baza consolei centrale, îi permite şoferului Duster 4x4 să adapteze uşor capacităţile vehiculului la nevoile sale

Modul „4x2”
Transmisia este blocată pe 2 roţi. Acest mod se pretează drumurilor uscate ce au aderenţă şi permite optimizarea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2.

Modul „auto”
Repartizarea cuplului între puntea faţă şi puntea spate se face automat, în funcţie de condiţiile de aderenţă, în proporție de până la 50% pe puntea spate.

Modul „lock”
Blochează electronic transmisia 4x4 și transmite în permanență 50% din cuplu către puntea spate. Acest mod este rezervat traversărilor dificile şi drumurilor neamenajate (suprafeţe accidentate, noroi, nisip).

Dispunând de o cutie de transfer de origine Nissan, sistemul de transmisie dispune de două demultiplicări, una „normală" şi una „scurtă". Gama treptelor scurte este ideală pentru a aborda pantele cele mai abrupte, sau în cazul trecerii peste obstacole la viteză scăzută, în timp ce raportul lung este utilizat pentru rularea pe șosea.

Noua Dacia Duster beneficiază totodată de experiența Nissan în cazul punții spate cu blocarea diferențialului, care permite roților de pe același ax să se învârtă independent, ceea ce este foarte util atunci când una dintre roți este înnămolită, spre exemplu.

Roţile cu diametrul de 16 inch, echipate cu anvelope „mud and snow”, dotate cu o bandă de rulare specifică permite rularea în siguranță pe noroi, nisip sau zăpadă afânată.

RALIUL GAZELELOR 2013, UN PODIUM 100% DACIA DUSTER

Dacia Duster s-a clasat pe primele trei trepte ale podiumului la categoria crossover în celebrul Raliu al Gazelelor.

După 15 zile de cursă, 6 etape şi 12 până la 14 ore de șofat în fiecare zi, echipajele 100% feminine care au condus Dacia Duster au înregistrat o victorie bine-meritată.

Saida Berhamida și Safae Challal (membrele echipajului 315) au declarat: „Am reușit să ne autodepășim în această cursă. Duster este impresionant, reușește să treacă acolo pe unde alte mașini nu reușesc!

GENELE DACIA: GENEROZITATE, FIABILITATE ȘI SIMPLITATE PENTRU CLIENȚI ISTEȚI

Dacia a adus o adevărată inovaţie în privinţa accesului la mobilitatea auto propunând, în premieră, un automobil nou la un nivel de preţ la care anterior clienţii nu îşi puteau permite decât un autovehicul de ocazie.
Modelele Dacia beneficiază de o fiabilitate recunoscută și de costuri de întreținere scăzute.

O fiabilitate recunoscută

Exigența și experiența Grupului Renault
Dacia beneficiază de expertiza Grupului Renault în materie de calitate, utilizând aceleași procese și standarde existente în cadrul Alianței Renault-Nissan. Noul Duster este produs în uzina Dacia de la Mioveni.
Asemenea celorlalte situri industriale ale Grupului, uzina de la Mioveni aplică Sistemul de Producţie Renault (SPR).
Duster beneficiază, de asemenea, de motoarele dezvoltate de Alianța Renault-Nissan, cum este cazul motorului 1.5 dCi, cel mai vândut propulsor al Alianței (peste un milion de unități în 2012). În plus, Noua Dacia Duster beneficiază de experienţa Nissan în domeniul vehiculelor 4x4. Astfel, cutia de transfer şi puntea spate cu blocare a diferențialului sunt preluate de la Nissan.

Vehicule fiabile în timp
Asemenea vehiculelor Renault, modelele Dacia sunt testate în condițiile cele mai dure. Pe lângă testele clasice pe bancurile de probă, Dacia își supune noile vehicule la teste extreme în condiții reale, pentru a garanta un nivel ridicat de fiabilitate.

După cei 4 milioane de kilometri de teste parcurși în cazul primei generații, Noua Dacia Duster a parcurs 1 600 000 km suplimentari pentru validarea noilor soluţii. În plus au avut loc teste la altitudini ridicate pentru verificarea comportamentului motoarelor în funcţie de compoziţia aerului.
De asemenea, au fost efectuate teste echivalente cu trei ani de utilizare de către un client obișnuit: deschiderea și închiderea portierelor și a geamurilor, reglarea scaunelor și a retrovizoarelor, utilizarea sistemului de avertizare sonoră etc.

Conform unui sondaj realizat în rândurile a 29 000 de clienți din 5 ţări europene (Franţa, Spania, Portugalia, Belgia şi Italia) Dacia figurează în topul celor mai fiabile mărci auto în anul 2012.

În ultimii 4 ani, marca Dacia a primit premiul „Wertmeister” pentru mai multe din modelele sale. Acest premiu, decernat de revista germană Autobild, evidenţiază cea mai bună valoare reziduală a vehiculelor.

O utilizare fără griji
Garanția constructor de 3 ani/ 100 000 km se aplică întregii game de modele. Ea asigură preluarea în orice atelier din cadrul rețelei autorizate Dacia și efectuarea unei reparații de calitate, cu piese de origine.
În plus, Dacia le propune celor care doresc, contracte de garanție extinsă.

Dacia a primit premiul pentru cel mai bun „cost de utilizare” în cadrul Marelui Premiu al Mărcilor Auto 2013
Dacia se situează pe prima treaptă a podiumului în ceea ce priveşte aspectul „costuri de utilizare” în cadrul studiului Car360° al institutului TNS Sofres realizat în 2013 în rândurile a peste 3 100 de clienţi cu privire la opinia acestora legată de marca de automobil pe care o deţin.

Acest rezultat reflectă munca permanentă depusă de Dacia pentru a propune clienţilor:

  • vehicule echipate cu motoare noi şi moderne, care consumă puţin,
  • oferte post-vânzare (piese şi servicii) foarte competitive,
  • o valoare de revânzare foarte bună,
  • şi un preţ de achiziţie neschimbat în condiţiile în care noile vehicule ale gamei au fost îmbunătăţite şi beneficiază de echipamente superioare.

UN VEHICUL, O MARCĂ: DOUĂ POVEȘTI DE SUCCES

Aventura Duster
Dacia Duster este un adevărat succes comercial, reușind să câștige peste 450 000 de clienți în cei 3 ani de carieră. În 2012, modelul a figurat în clasamentul primelor 10 mașini cele mai vândute pe piața din Franța. Duster a contribuit atât la evoluția imaginii de marcă a Dacia cât și la cucerirea de noi clienți.

Reușita sa nu se explică însă numai prin prețul atractiv. Succesul se datorează calităților intrinseci ale mașinii.

O contribuție la fel de importantă la acest succes au avut-o calitățile proprii ale mașinii, începând cu designul robust şi continuând cu manevrabilitatea şi cu capacitățile 4x4 dovedite din plin în cadrul unor competiții renumite, precum Trofeul Andros, Raliul Gazelelor sau Cursa de la Pikes Peak.

Nu trebuie uitat caracterul practic: interiorul generos, numeroasele spaţii de depozitare sau portbagajul încăpător.

La toate aceste atuuri se adaugă consumul redus, datorită utilizării unor motoare moderne (inclusiv o variantă GPL) şi costurile de întreţinere avantajoase.

De acum, aventura poate continua cu Noua Dacia Duster.

Duster este în primul rând o maşină cu un design inspirat şi apreciat de toată lumea. Peste 450.000 de clienţi Dacia conduc azi un Duster, ceea ce este remarcabil într-un interval de numai 3 ani. Clienţii au apreciat maşina pentru design-ul său, pentru calităţile sale 4x4 şi pentru preţul său de neegalat.
Cu personalitatea sa şi mai afirmată, Noul Duster este pregătit pentru o carieră de succes.
Renaud Pirel, Director de Marketing Gama Entry

Saga Dacia
Începând din toamna anului 2004, de la lansarea primei generații a modelului Logan, Dacia a vândut peste 2,5 milioane de vehicule în Europa și în țările din bazinul mediteranean.
Dispunând de cea mai tânără gamă din Europa, marca românească şi-a continuat în 2013 expansiunea comercială, adăugând 6 noi pieţe pe lista destinaţiilor sale de export: Marea Britanie, Irlanda, Norvegia, Danemarca, Cipru și Malta.

În numai câţiva ani, în Europa Occidentală a apărut o adevărată comunitate de clienți, mândri de a fi posesorii unui model marca Dacia. La cea de-a cincea ediţie a marelui picnic Dacia organizat în Franța au fost prezente peste 15 000 de persoane, ceea ce înseamnă un nou record de participare.

În Algeria Dacia a organizat „Dacia Land”, un parc de distracţii deschis publicului larg de-a lungul unui întreg week-end.

Un suflu nou care a contribuit la consolidarea comunității Dacia l-au adus rețelele sociale: pagina Facebook Dacia World are deja peste 800 000 de fani iar pagini Dacia Facebook locale există în 21 de ţări.

Dacia este marca auto cu cea mai mare creştere din Europa - plus 18% în primul semestru 2013 față de aceeași perioadă a anului trecut – și aceasta în contextul unei evoluții puțin favorabile a pieței.
Noul Duster completează o gamă complet înnoită, cea mai tânără din Europa și din bazinul mediteranean.
Povestea de succes a Dacia continuă.
Rafaël Treguer, Director de marcă Dacia