Raliul Sibiului, 16-18 iulie 2009

Etapa a V-a a Campionatului National de Raliuri Dunlop

Cu trei etape inainte de finalul unui an competitional “crizat”, CNR-Dunlop programeaza la Sibiu unul dintre cele mai spectaculoase raliuri pe macadam. Toata lumea e de acord ca Sibiul va fi cel mai dur “macadam” al sezonului, dar nu renunta nimeni la lupta, desi se stie ca la final vor fi mai multe abandonuri decat masini care au trecut linia de sosire

Anul acesta traseul va fi total diferit fata de anii trecuti. Nu mai sunt probele dure care afectau din plin masinile. Au ramas probe mai putine si mai scurte pentru siguranta pilotilor, organizatorii pastrand o singura proba lunga si dura : Crinti.

Restul probelor ii vor unge la inima pe iubitorii motor sportului care vor veni in numar mare pe serpentinele virajate. De pe margine se va vedea insa mai greu lupta cu secundele care se pot castiga sau pierde pe fiecare metru de traseu. Vor fi prea putini pilotii care la Sibiu vor merge la spectacol, aici vor conta secundele ce devin tot mai pretioase cu cat ne apropiem de finalul campionatului.

Daca dupa primele patru etape Vlad Cosma este un lider incontestabil, castigand patru din patru etape ale Cupei Dacia, la Sibiu el trebuie sa-si reconfirme maiestria. Echipajul clujean are misiunea de a tine in top si masina Dacia Logan care si-a consolidat pozitia de lider la clasa ei,atat pe asfalt, cat si pe macadam. Desi toata lumea ii crediteaza drept castigatori cu anticipatie ai Cupei Dacia in 2009, cei doi clujeni sunt extrem de calculati si rezervati  in pronosticuri.

Nu putem castiga titlul acum la Sibiu, dar ni-l putem apropia foarte mult. Ne asteapta un atipic, ceea ce pe noi nu prea ne bucura. Loganul si-a dovedit in trecut fiabilitatea pe traseele dure si speram sa avem parte de un astfel de traseu si sa venim mai in fata si in clasamentul masinilor cu doua roti motrice. Oricum, noi ne concentram pe lupta de la Cupa Dacia, pe cea de la grupa N2 si pe cea din clasamentul juniorilor. Tot ce este in plus este binevenit. Vom incerca sa crestem calitatea evolutiei de la proba speciala la proba speciala si sa invatam cat mai mult. Speram sa ajungem la final cu rezultatul pe care ni-l dorim si cu care v-am obisnuit pana acum”, a declarat Vlad Cosma.

La Raliul Sibiului s-a produs o adevarata emulatie printre competitorii la Cupa Dacia. Sunt nu mai putin de 11 echipaje inscrise (record absolut al Cupei de la infiintare). Daca unii au venit sa se bata pentru podium si puncte in clasamentul general, altii sunt adeptii stilului “gentleman driving”, ce pun placerea motorsportului mai presus de rezultatul sportiv ca atare.

Lista echipajelor ce evolueaza pe masini Dacia Logan in Raliul Sibiului

 

 

19

Cosma Vlad

Dorca Florin

Dacia Logan

N 2

Motorhome

* 50

Cozma Eduard

Prepelita Liviu

Dacia Logan

N 2

Pro Drive

53

Lacatus Mihai

Pop Andrei

Dacia Logan

N 2

Monster Racing

70

Grigore Adrian

Lazar Gabriel

Dacia Logan

N 2

Pro Rally

93

Nastase Bogdan

Popidan Alexandru

Dacia Logan

N 2

Performance

109

Groza Elisei

Oprita Calin

Dacia Logan

N 2

Danny Ungur Racing

451

Raduta Adrian

Hangu Florin

Dacia Logan

N 2

Pro Drive

453

Szekely Ladislau

Szekely Bianca

Dacia Logan

N 2

DTM

473

Dumitrascu Dinu

Popovici Radu

Dacia Logan

N 2

Monster Racing

480

Usurelu Bogdan

Esnault Marc

Dacia Logan

N 2

Rival Racing

491

Krajczar Mark

Varga Janos

Dacia Logan

N 2

DTM

 

 

Intr-un an afectat de criza economica mondiala, Cupa Dacia ramane o solutie ieftina pentru pasionatii de motor sport. Fara a avea nevoie de bugete astronomice, sunt echipaje care isi tempereaza nevoia de adrenalina pe probele speciale  la bordul unor masini Dacia. Bugetul estimat pntru participarea la o etapa este de maxim 2.500 Euro/ echipaj.

Printre curajosi este si  un debutant absolute - Adrian Raduta - un tanar de 23 de ani, multiplu campion national la motocross. Adrian a lasat ghidonul si costumul de biker pentru combinezonul si casca de pilot, in primul sau raliu avindu-l in dreapta pe experimentatul Florin Hangu. 

De mic am fost extrem de pasionat de sporturile cu motor. Am inceput cu motocross-ul, dar abia anul acesta mi s-a ivit oportunitatea de a intra in raliuri, castigand finala Elevul de AUR, organizata de cunoscutul pilot Titi Aur. Inca ma simt mai bine pe doua roti, sa ma simt comfortabil pe patru in regim de curse mai dureaza putin. La inceput mi-a fost putin frica sa merg dupa dictare pentru ca eu eram obisnuit sa conduc dupa ceea ce vedeam, ca la motocross. Oricum mi se pare foarte greu, dar ma voi stradui sa nu dezamagesc. Florin Hangu este un om super, care ma ajuta enorm, explica excelent si am foarte multe de invatat de la el. Obiectivul pentru prima cursa e sa termin traseul si apoi voi incerca sa-mi gasesc sponsori pentru etapele viitoare”, a declarat inaintea cursei pilotul “boboc” Adrian Raduta.

Adrian vine la Sibiu cu un palmares impresionant din motocross: campion in 2004, vicecampion in 2005, 2006, in 2009 fiind lider dupa doua etape in Campionatul national si lider in Campionatul Europei de Est, clasa MX 1, motoare intre 250-450 cm cubi.

Daca in 2007 la Cupa Dacia se lansa in motorsport Bogdan Stanoiev, in 2008, Vlad Cosma, in 2009 au aparut deja trei nume de tineri piloti foarte promitatori. Raul Olesch, Mark Kranjczar si Adrian Raduta.

“Chiar si in condiitii economice dificile Cupa Dacia isi respecta misiunea de a aduce nume noi in motorsportul romanesc. E un an  greu dar chiar si asa iata am provocat 3 debuturi de piloti tineri. Trebuie sa le multumim lor, dar si sponsorilor nostri traditionali BOSCH si POLICOLOR, care fac posibila o asemenea competie monomarca , singura din motorsportul romanesc” a declarat promotorul Cupei Dacia George Grigorescu, cel care va fi deschizatorul Raliului Sibiului pe masina cu numarul 00.

Cupa Dacia nu aduce in prim plan numai debutanti. Pe lista de start regasim un nume cu greutate: francezul Marc Esnault. Stabilit in Romania de cativa ani, Esnault se poate lauda cu 4 raliuri ael principatului Monaco, castigate ca si copilot. La Sibiu francezul il va asista pe Bogdan Usurelu care vine pe macadamul dur ca si adept al stilului “gentleman driver”.

Clasament general Cupa Dacia dupa 4 etape

 

 

Pos

Nr.Conc

Pilot

BV

TM

IS

CJ

SB

BV

AR

AG

Total

Retinut

1

19

COSMA Vlad

10.00

10.00

10.00

10.00

 

 

 

 

40.00

40.00

2

453

SZEKELY Ladislau

6.00

6.00

6.00

6.00 

 

 

 

 

24.00

24.00

3

53

LACATUS Mihai

NP

8.00

8.00

8.00 

 

 

 

 

24.00

24.00

4

70

GRIGORE Adrian

4.00

4.00

5.00

AB 

 

 

 

 

13.00

13

5

445

SABAU Daniel

AB

5.00

4.00

NP 

 

 

 

 

9.00

9.00

6

47

IVAN Viorel

8.00

NP

NP

NP 

 

 

 

 

8.00

8.00

7

427

OLESCH Raul

5.00

NP

NP

NP 

 

 

 

 

5.00

5.00

8

491

Mark KRAJCZAR

NP

NP

NP

5.00

 

 

 

 

5.00

5.00

9

409

TANASE Marius

NP

NP

3.00

NP 

 

 

 

 

3.00

3.0

10

44

ISPAS Marius

AB

NP

NP

NP 

 

 

 

 

0.00

0.00

11

71

MIHALACHE Augustin

NP

NP

AB

NP 

 

 

 

 

0.00

0.00

12

473

DUMITRASCU Dinu

NP

NP

NP

AB

 

 

 

 

0.00

0.00