Etapa a V-a a Campionatului National de Raliuri Dunlop
Cu trei etape inainte de finalul unui an competitional “crizat”, CNR-Dunlop programeaza la Sibiu unul dintre cele mai spectaculoase raliuri pe macadam. Toata lumea e de acord ca Sibiul va fi cel mai dur “macadam” al sezonului, dar nu renunta nimeni la lupta, desi se stie ca la final vor fi mai multe abandonuri decat masini care au trecut linia de sosire
Anul acesta traseul va fi total diferit fata de anii trecuti. Nu mai sunt probele dure care afectau din plin masinile. Au ramas probe mai putine si mai scurte pentru siguranta pilotilor, organizatorii pastrand o singura proba lunga si dura : Crinti.
Restul probelor ii vor unge la inima pe iubitorii motor sportului care vor veni in numar mare pe serpentinele virajate. De pe margine se va vedea insa mai greu lupta cu secundele care se pot castiga sau pierde pe fiecare metru de traseu. Vor fi prea putini pilotii care la Sibiu vor merge la spectacol, aici vor conta secundele ce devin tot mai pretioase cu cat ne apropiem de finalul campionatului.
Daca dupa primele patru etape Vlad Cosma este un lider incontestabil, castigand patru din patru etape ale Cupei Dacia, la Sibiu el trebuie sa-si reconfirme maiestria. Echipajul clujean are misiunea de a tine in top si masina Dacia Logan care si-a consolidat pozitia de lider la clasa ei,atat pe asfalt, cat si pe macadam. Desi toata lumea ii crediteaza drept castigatori cu anticipatie ai Cupei Dacia in 2009, cei doi clujeni sunt extrem de calculati si rezervati in pronosticuri.
Nu putem castiga titlul acum la Sibiu, dar ni-l putem apropia foarte mult. Ne asteapta un atipic, ceea ce pe noi nu prea ne bucura. Loganul si-a dovedit in trecut fiabilitatea pe traseele dure si speram sa avem parte de un astfel de traseu si sa venim mai in fata si in clasamentul masinilor cu doua roti motrice. Oricum, noi ne concentram pe lupta de la Cupa Dacia, pe cea de la grupa N2 si pe cea din clasamentul juniorilor. Tot ce este in plus este binevenit. Vom incerca sa crestem calitatea evolutiei de la proba speciala la proba speciala si sa invatam cat mai mult. Speram sa ajungem la final cu rezultatul pe care ni-l dorim si cu care v-am obisnuit pana acum”, a declarat Vlad Cosma.
La Raliul Sibiului s-a produs o adevarata emulatie printre competitorii la Cupa Dacia. Sunt nu mai putin de 11 echipaje inscrise (record absolut al Cupei de la infiintare). Daca unii au venit sa se bata pentru podium si puncte in clasamentul general, altii sunt adeptii stilului “gentleman driving”, ce pun placerea motorsportului mai presus de rezultatul sportiv ca atare.
Lista echipajelor ce evolueaza pe masini Dacia Logan in Raliul Sibiului
19 |
Cosma Vlad |
Dorca Florin |
Dacia Logan |
N 2 |
Motorhome |
* 50 |
Cozma Eduard |
Prepelita Liviu |
Dacia Logan |
N 2 |
Pro Drive |
53 |
Lacatus Mihai |
Pop Andrei |
Dacia Logan |
N 2 |
Monster Racing |
70 |
Grigore Adrian |
Lazar Gabriel |
Dacia Logan |
N 2 |
Pro Rally |
93 |
Nastase Bogdan |
Popidan Alexandru |
Dacia Logan |
N 2 |
Performance |
109 |
Groza Elisei |
Oprita Calin |
Dacia Logan |
N 2 |
Danny Ungur Racing |
451 |
Raduta Adrian |
Hangu Florin |
Dacia Logan |
N 2 |
Pro Drive |
453 |
Szekely Ladislau |
Szekely Bianca |
Dacia Logan |
N 2 |
DTM |
473 |
Dumitrascu Dinu |
Popovici Radu |
Dacia Logan |
N 2 |
Monster Racing |
480 |
Usurelu Bogdan |
Esnault Marc |
Dacia Logan |
N 2 |
Rival Racing |
491 |
Krajczar Mark |
Varga Janos |
Dacia Logan |
N 2 |
DTM |
Intr-un an afectat de criza economica mondiala, Cupa Dacia ramane o solutie ieftina pentru pasionatii de motor sport. Fara a avea nevoie de bugete astronomice, sunt echipaje care isi tempereaza nevoia de adrenalina pe probele speciale la bordul unor masini Dacia. Bugetul estimat pntru participarea la o etapa este de maxim 2.500 Euro/ echipaj.
Printre curajosi este si un debutant absolute - Adrian Raduta - un tanar de 23 de ani, multiplu campion national la motocross. Adrian a lasat ghidonul si costumul de biker pentru combinezonul si casca de pilot, in primul sau raliu avindu-l in dreapta pe experimentatul Florin Hangu.
De mic am fost extrem de pasionat de sporturile cu motor. Am inceput cu motocross-ul, dar abia anul acesta mi s-a ivit oportunitatea de a intra in raliuri, castigand finala Elevul de AUR, organizata de cunoscutul pilot Titi Aur. Inca ma simt mai bine pe doua roti, sa ma simt comfortabil pe patru in regim de curse mai dureaza putin. La inceput mi-a fost putin frica sa merg dupa dictare pentru ca eu eram obisnuit sa conduc dupa ceea ce vedeam, ca la motocross. Oricum mi se pare foarte greu, dar ma voi stradui sa nu dezamagesc. Florin Hangu este un om super, care ma ajuta enorm, explica excelent si am foarte multe de invatat de la el. Obiectivul pentru prima cursa e sa termin traseul si apoi voi incerca sa-mi gasesc sponsori pentru etapele viitoare”, a declarat inaintea cursei pilotul “boboc” Adrian Raduta.
Adrian vine la Sibiu cu un palmares impresionant din motocross: campion in 2004, vicecampion in 2005, 2006, in 2009 fiind lider dupa doua etape in Campionatul national si lider in Campionatul Europei de Est, clasa MX 1, motoare intre 250-450 cm cubi.
Daca in 2007 la Cupa Dacia se lansa in motorsport Bogdan Stanoiev, in 2008, Vlad Cosma, in 2009 au aparut deja trei nume de tineri piloti foarte promitatori. Raul Olesch, Mark Kranjczar si Adrian Raduta.
“Chiar si in condiitii economice dificile Cupa Dacia isi respecta misiunea de a aduce nume noi in motorsportul romanesc. E un an greu dar chiar si asa iata am provocat 3 debuturi de piloti tineri. Trebuie sa le multumim lor, dar si sponsorilor nostri traditionali BOSCH si POLICOLOR, care fac posibila o asemenea competie monomarca , singura din motorsportul romanesc” a declarat promotorul Cupei Dacia George Grigorescu, cel care va fi deschizatorul Raliului Sibiului pe masina cu numarul 00.
Cupa Dacia nu aduce in prim plan numai debutanti. Pe lista de start regasim un nume cu greutate: francezul Marc Esnault. Stabilit in Romania de cativa ani, Esnault se poate lauda cu 4 raliuri ael principatului Monaco, castigate ca si copilot. La Sibiu francezul il va asista pe Bogdan Usurelu care vine pe macadamul dur ca si adept al stilului “gentleman driver”.
Clasament general Cupa Dacia dupa 4 etape
Pos |
Nr.Conc |
Pilot |
BV |
TM |
IS |
CJ |
SB |
BV |
AR |
AG |
Total |
Retinut |
1 |
19 |
COSMA Vlad |
10.00 |
10.00 |
10.00 |
10.00 |
|
|
|
|
40.00 |
40.00 |
2 |
453 |
SZEKELY Ladislau |
6.00 |
6.00 |
6.00 |
6.00 |
|
|
|
|
24.00 |
24.00 |
3 |
53 |
LACATUS Mihai |
NP |
8.00 |
8.00 |
8.00 |
|
|
|
|
24.00 |
24.00 |
4 |
70 |
GRIGORE Adrian |
4.00 |
4.00 |
5.00 |
AB |
|
|
|
|
13.00 |
13 |
5 |
445 |
SABAU Daniel |
AB |
5.00 |
4.00 |
NP |
|
|
|
|
9.00 |
9.00 |
6 |
47 |
IVAN Viorel |
8.00 |
NP |
NP |
NP |
|
|
|
|
8.00 |
8.00 |
7 |
427 |
OLESCH Raul |
5.00 |
NP |
NP |
NP |
|
|
|
|
5.00 |
5.00 |
8 |
491 |
Mark KRAJCZAR |
NP |
NP |
NP |
5.00 |
|
|
|
|
5.00 |
5.00 |
9 |
409 |
TANASE Marius |
NP |
NP |
3.00 |
NP |
|
|
|
|
3.00 |
3.0 |
10 |
44 |
ISPAS Marius |
AB |
NP |
NP |
NP |
|
|
|
|
0.00 |
0.00 |
11 |
71 |
MIHALACHE Augustin |
NP |
NP |
AB |
NP |
|
|
|
|
0.00 |
0.00 |
12 |
473 |
DUMITRASCU Dinu |
NP |
NP |
NP |
AB |
|
|
|
|
0.00 |
0.00 |